Jaki stanik na rower. Propozycje sportowe i do jazdy po mieście.

Jaki stanik na rower

Jazda na rowerze niezaprzeczalnie jest rodzajem sportu, ale nie tylko. Sporej grupie kobiet kojarzy się również ze zwykłym sposobem przemieszczania się i wykorzystywania roweru do, na przykład, dojazdów do pracy.

Biustonosz do jazdy na rowerze dla sportu

Traktując rower jako sport i rozrywkę, wybierając trudniejsze tereny, a nie tylko ścieżki, należy pomyśleć o tym, jak na to zareagują Twoje piersi. Podczas bardziej „wyczynowej” jazdy są narażone na wstrząsy, nieustannie poruszają się w górę i w dół oraz na boki. Takie harce nie są dla nich najzdrowsze, a zwykły stanik nie podoła zadaniu i nie ustabilizuje ich.

Poruszając się na rowerze z większą szybkością, po lasach, górach, po nierównym terenie, koniecznie należy włożyć stanik sportowy. Tylko on jest w stanie zabezpieczyć piersi przed dyskomfortem związanym z ruchem oraz przed skutkami treningu. Jedynie sportowy biustonosz odpowiednio ustabilizuje piersi, posiada konstrukcję i wzmocnienie, dzięki którym biust będzie pozostawał na swoim miejscu.

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o sportowych biustonoszach i o tym, po co je kupować, sprawdź tutaj.

Stanik na rower – na co zwracać uwagę

Podczas wybierania stanika przeznaczonego do jazdy na rowerze należy nie tylko zwracać uwagą na rodzaj, markę czy stopień zabezpieczenia piersi. Bardzo ważne są również:

  • materiał, z którego został uszyty biustonosz – powinien być oddychający i odprowadzający nadmiar wilgoci, dobrze jeśli miseczki są z tkaniny antybakteryjnej
  • ramiączka – powinny być szersze i wygodne, nie wolno dopuścić, aby wpijały się w ramiona. Dobrze jeśli są podszyte i regulowane, ale niezbyt elastyczne (mają stanowić, obok obwodu,  dodatkowe podtrzymanie biustu)
  • obwód pod biustem – najważniejsza część biustonosza na rower, powinien być szeroki i miękki, ale również niezbyt elastyczny. Koniecznie musi dobrze przylegać do klatki piersiowej, ponieważ stanowi oparcie dla piersi i stabilizuje je.
  • miseczki – z oddychającego i antybakteryjnego materiału muszą stabilnie utrzymywać biust przy klatce piersiowej. Powinny delikatnie go przypłaszczać, dzięki temu uniknie się ruchu piersi podczas jazdy na wybojach. Może nie jest to doskonale estetyczne, ale z pewnością najlepiej przysłuży się Twojemu biustowi.

Stanik na rower może być stanikiem, czyli elementem bielizny, na który zakłada się top, koszulkę lub t-shirt, ale może być także samodzielnym elementem stroju. Modele zabudowane, wyglądem bardziej przypominające topy niż biustonosze można nosić bez dodatków. Świetnie sprawdzą się w szczególnie gorące dni.

Jazda na rowerze po mieście, do pracy, szkoły ….

Trudno ubrać się w sportowy biustonosz do biura, do szkoły czy nawet na zakupy (choć w tym przypadku może i warto). Wykorzystując rower jako sposób przemieszczania się, zazwyczaj używamy ścieżek rowerowych, a więc nie narażamy się (i swoich piersi) na wstrząsy. Nie ma też konieczności zapewnienia biustowi tak dużego wsparcia. Niemniej dobrze jest pamiętać o tym, że każda jazda na rowerze odrobinę będzie na nasze piersi i ich zdrowie wpływała.

Jadąc rowerem do pracy, dobrze jest wybrać stanik, który będzie, z jednej strony biustonoszem do zwykłej stylizacji, z drugiej strony da piersiom pewne podtrzymanie. Jest to szczególnie ważne w przypadku pań o bujniejszych kształtach.

Wybierając taki stanik na rower, warto zwrócić uwagę na:

  • pas pod biustem – to on sprawia, że biust nie będzie się zbytnio kołysał na rowerze. Daje piersiom wsparcie, bo na nim się opiera ich główny ciężar. Wybierz zatem szerszy pas pod biustem, jeśli będzie to stanik na rower po mieście. Pamiętaj jednak, że nie chodzi tu o baskinkę, która jest wyłącznie ozdobą biustonosza, lecz o ścisły pas oplatający klatkę piersiową i stabilizujący piersi.
  • miseczki – powinny być usztywniane. Nawet mały i jędrny biust, robiący wrażenie niewzruszonego, podczas jazdy na rowerze będzie się unosił i opadał. Nie pozwól, żeby był to zbyt wielki ruch. Ubierając piersi w usztywniane miseczki, dajesz im pewne zabezpieczenie.
  • fiszbiny – dobrze jest, aby stanik na rower po mieście je posiadał, ale nie konieczne. Jeśli jesteś zdecydowaną przeciwniczką „drutów”, wybierz usztywniany, bardziej zabudowany biustonosz. Przy większych piersiach można sięgnąć po minimizer.

Co zrobić jeśli żadna z takich opcji nie pasuje do wybranej stylizacji do biura?

Jak wiadomo kobieta w pracy, musi przede wszystkim wyglądać dobrze. Nie zawsze dobrze dobrany do jazdy na rowerze biustonosz da się dopasować stroju idealnego do biura. Co wtedy zrobić? Na to jest tylko jedna rada: zmień biustonosz zaraz po przyjściu do pracy. Zajmie to dosłownie kilka minut, a Twoje piersi będą Ci wdzięczne do końca życia!

Możesz być zainteresowana